Blog 4 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Vera Houtzager - WaarBenJij.nu Blog 4 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Vera Houtzager - WaarBenJij.nu

Blog 4

Door: Vera houtzager

Blijf op de hoogte en volg Vera

23 September 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Heyhey,

Hierbij weer een nieuwe blog over mijn avonturen in Kaapstad.
Het gaat allemaal nog steeds prima met mij en heb het nog steeds naar mijn zin:) Ontmoet nog steeds allemaal nieuwe mensen vanuit verschillende landen. Erg leuk!

Op de school waar ik werk is het nog steeds leuk maar pittig. Ik heb de afgelopen dagen de minderen leuke kant van sommige kinderen gezien. En dat was best heel pittig om dat je zelfbehersing te bewaren. Ik heb denk ik wel 1000X tot 10 moeten tellen. Bijv. afgelopen donderdag was de lerares van mijn klas ziek, dus stond ik alleen met de klasseassistent in de klas. Dat was een heftige dag want de kinderen waren behoorlijk van slag af dat de lerares er niet was. Vooral het meisje in mijn klas was echt onhandelbaar. Ze schreeuwde de heledag en gooide met dingen door het lokaal heel. Ik heb haar soms letterlijk over de grond moeten sleuren om haar naar het plek te krijgen. En vandaag was een jongentje uit mijn klas in het zwembad geduwd door een andere jongentje met kleren en al. En hij was daar behoorlijk van slag van geraakt. De hele middag heeft hij zitten huilen, schreeuwen, zichzelf op de grond laten vallen, hij heeft zelf een jongentje gebeten.. Pffff echt wel pittig. Maar er zijn natuurlijk ook leuke dingen gebeurt op school. Zo is donderdag de politie langs geweest op school om te vertellene was de politie voor werk doet. Verder heb ik maandag dan eindelijk een dag met de psygoloog mogen werken. Ik moet bij een screening van een kind aanwezing zijn, erg interressant. En vandaag was er een braai op mijn school met opa's en oma's van de kinderen, dus lekker vlees eten:) Ik hou mezelf dus prima bezig op de school.

Naar werken op de school heb ik ook nog andere dingen gedaan. Ik vrijdag avond met mijn host family naar Mosselbay vertrokken (ong 3 uur rijden van Kaapstad) om daar de nacht door te brengen. Zaterdag ochtend zijn we van Mosselbay verder het binnenland ingegaan naar Oudtshoorn. Dat was een erg leuk rit want het uitzicht was echt suuuuuuuuper mooi. We reden door de bergen heen echt heel gaaf om te zien. Heb helaas geen foto's kunnen maken want we reden te snel. In outdshoorn zijn we naar een struisvogel boerderij geweest. Daar mocht ik een baby struisvogel vast houden, een struisvogel te eten geven, op een struisvogel zitten en zelf op een struisvogel rijden. Dat laatste heb ik niet gedaan omdat ik dat te eng vond... Maar dat was erg leuk. We hebben ook op een ezelkar (echt een houte ouderwetse kar) gezeten omdat we van de ene kant van de boerderij naar de anderekant van de boerderij moesten. Na de struisvogelboerderij zijn we naar een dierentuin geweest in Outshoorn. Daar hebt ik gezien hoe ze een krokodil te eten geven (de krokodil sprong uit het water, erg gaaf) en verschillende zeldzame katachtige als een witte tijger en witte leeuwen. Na de dierentuin zijn we naar een pizzaria geweest om te lunchen, waarna we 5 uur lang in de auto zaten naar huis. Erg lang dus!

Zondag ben ik met mensen van mijn organisatie naar Cape point geweest. We zijn weer naar Simon's town geweest om pinguins te zien (en ja ik heb ze van dichtbij gezien). En daarna zijn we doorgereden naar Cape of good Hope (een natuurpark). Het is echt maar dan ook echt super mooi daar. Echt veel rotsen en zee (en wind) en heb ook dieren gezien als salamanders, in de verte walvissen. Ik kan wel alle beschijven maar je moet de foto's zien om te begrijpen wat ik bedoel. Na Cape point zijn we doorgereden naar Chapmans Peak. Dat is een uitzicht punt. En vanuit daar hebben we ook walvissen in de verte gezien. Ook nu zeg ik zie mijn foto's want ook dit is niet in woorden te beschrijven.

Ik ga nu weer stoppen met schrijven zodat ik genoeg tijd heb om mijn foto's toe te voegen. Er worden ook bij blog 3 nog wat foto's toegevoegd die ik later via facebook heb gekregen.

Liefs,
Vera

  • 23 September 2014 - 16:24

    Loes:

    Hoi Veer
    Super het blog,wat een verhaal.
    Goed dat je het nog steeds naar je zin heb.
    Ben echt benieuwt naar de mooie foto's.
    Nu heb je er nog 4 bij gedaan,die zijn erg leuk,vooral die waar je boven op de struisvogel zit Ha Ha.
    Veer blijf genieten meis
    zie uit naar het volgende contact.
    Doei
    Mama Loes ;-)

  • 23 September 2014 - 16:46

    Loes:

    Hoi Veer
    Ik was ongeduldig,want nu staat er wel meer super mooie foto's !
    Ik ben jaloers op jou!
    Super!
    Doei
    Mama Loes

  • 23 September 2014 - 16:51

    Lindy:

    Hee Veer!

    Wat super cool om al je blogs te lezen! Echt heel fijn dat je je zo vermaakt! :D
    Ik heb nu toch een klein beetje spijt dat ik niet mee gegaan ben hoor ;)

    Wat cool dat je Betsie (de struisvogel) ontmoet hebt!
    Toen Mark in Afrika was is hij ook in dat struisvogelpark geweest en heeft gezoend met een struisvogel door het eten uit zijn mond te laten pakken, haha!

    Nog heel veel plezier daar!!
    Liefs, Lin

  • 23 September 2014 - 17:27

    Buren:Reina-Jaap:

    Hoi Vera
    Dat is nog eens wat anders dan de Mr J.M.M.Hamersstraat. Ziet er allemaal goed uit.
    Een groet op afstand van bijna 10.000 km zag ik.
    Reina-Jaap

  • 24 September 2014 - 10:55

    Wilma:

    Wat een schrijftalent ben jij zeg. Leuk dat je je blogs zo regelmatig bijhoudt. Vorige keer vergeten te zeggen dat je wel prachtige foto's hebt gemaakt zeg.
    De laatste foto van de 4e blog is wel eg op het randje hoor..........
    groetjes,
    t.Wilma

  • 27 September 2014 - 10:30

    Marijke:

    Hoi Vera,
    Zo leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt. En wat gaat de tijd snel, je bent al weer een maand onderweg.
    Super dat je er zoveel op uit trekt. Zo zie je wel wat van het land. Dat school pittig is dat kan ik me wel voorstellen het zijn tenslotte kinderen met een autistische stoornis en die hebben stuk voor stuk een eigen gebruiksaanwijzing. Meid geniet er van ! Maar volgens mij doe je dat wel ! groetjes Marijke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Vera

1 september vertrek ik voor 3 maanden naar Kaapstad Zuid-Afrika om daar vrijwilligerswerk te doen. Op deze pagina probeer ik wekelijks een update te geven van mijn avonturen in Kaapstad.

Actief sinds 28 Aug. 2014
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 6155

Voorgaande reizen:

01 September 2014 - 27 November 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: