Blog 9 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Vera Houtzager - WaarBenJij.nu Blog 9 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Vera Houtzager - WaarBenJij.nu

Blog 9

Door: Vera Houtzager

Blijf op de hoogte en volg Vera

28 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hey Allemaal,

Ietsjes later dan normaal, maar hierbij weer een nieuwe blog. Het wordt misschien een beetje saai om weer te lezen, maar het gaat nog steeds goed met me. Mijn kamergenootje is vandaag verhuisd naar een andere wijk, dus ik heb nu even tijdelijk een kamer voor mezelf. Misschien dat ik een nieuw kamergenootje krijg, maar ik heb geen idee of en wanneer. Op school gaat het ook prima al wil het met de behandeling van de jongen nog niet echt lukken, dus zit er over te denken om dat stop te zetten en me meer te focussen op andere dingen (als bijv. een observatie kind in mijn klas). De juffrouw in mijn klas was vorige week 3 dagen ziek en ik had haar nodig om ideeën te krijgen voor de behandeling. En ik ben er nog maar 4 weken (ja de tijd gaat echt veel te snel!), dus het heeft niet veel zin meer om de behandeling te starten. Ik ben nu vooral druk ben het observeren van een nieuw jongentje in mijn klas. Hij is 3 weken op school ter observatie om te kijken of hij wel echt autisme heeft. En ik mag dus meehelpen met het observeren van hem, super leuk! Verder help ik veel mee in de klas en speel ik met de kinderen op de speelplaats. Ik merk dat de kinderen steeds meer naar me toe komen om met me te spelen en me een knuffels te geven. Dus dat is erg leuk. Pfff het gaat echt gek zijn dat ik ze over 4 weken moet verlaten en ze dan nooit mee ga zien Maar goed dat is pas een zorg voor als ik vertrek. Vorige week was een aparte week op school omdat de school 40 jaar bestaat, dus afgelopen zaterdag was er een groot feest op school om dat te vieren. Er was echt super veel eten, hartig (pizza, samosa’s, currie) taart en cupecaks (bijna alles was snel gemaakt). Dat was erg lekker! En de kinderen hebben opgetreden voor de ouders. Echt zo leuk om te zien. Ze hebben gezongen en gedanst, zo schattig.

Naast werken op school heb ik natuurlijk ook nog andere dingen gedaan. Op dinsdag zou ik eigenlijk gaan paragliden maar dat werd in de ochtend geannuleerd dus toen ben ik maar samen met Michelle (een Duits meisje die in het huis naast mijn huis woont) uit eten geweest. We hebben eerst in een café cocktails gedronken tijdens happy hour en daarna zijn we naar Jerry’s geweest, dat is een burger restaurant in Obsevatory. Dat was erg gezellig.
Woensdag ben ik weer uit eten geweest in Obsevatory maar dan samen met Moa. Ik zou eigenlijk die avond weer gaan paragliden ipv dinsdag maar dat werd 40 min van te voren weer geannuleerd (echt heeeeeel frustrerend). Dus we zijn toen uit frustratie maar uit eten gegaan en we hebben daarna samen voetbal gekeken in een café ergens in Obsevatory (Moa is een arsenal fan en die moesten woensdag spelen). Hahaha de laatste 5 min heeft arsenal 2x gescoord waardoor ze gewonnen hadden. Dus Moa was erg blij.
Vrijdag ben ik na school samen met Moa en Anna naar het zwembad geweest en hebben we even baantjes getrokken om al dat vette eten van de dagen ervoor eraf te zwemmen. In de avond ben ik samen met dezelfde 2 meisje naar Neigtbourhood een café in Long street geweest om daar Tania’s ( zij is mijn contactpersoon van de organisatie en heeft de plek geregeld waar ik werk) 30ste verjaardag te vieren. Want ja Tania was die dag jarig We hebben daar lekker gegeten en wat gedronken en zijn rond half 11 richting huis gegaan omdat in het huis naast ons ook een feest aan de gang was. Dat was een typisch studenten feest met bier pong :P.
Op zaterdag ben ik meegegaan met de long walk to freedom tour. Dat is een wandel tocht van 6 uur door verschillende wijken in Kaapstad. We zijn begonnen in de old biscuit mill (ja deze naam hebben jullie al vaker gezien, want het was mijn 4de keer daar). En daar heb ik bitterballen gegeten! Erg lekker om weer even iets Nederlands te eten. Na de old biscuit mill ben ik even weggegaan om naar mijn school te gaan naar het 40 jarig bestaan feest (dus ik heb een stuk van de wandel tocht gemist). Rond een uur of 2 ben ik weggegaan van het feest op school en ben ik weer aangeslopen bij de groep. We zijn door Bo-Kaap (dat is een moslimwijk vlak bij het stadcentrum en daar zijn alle huizen gekleurd, zie mijn foto’s) naar Greenpoint, Sea point en Waterfront gelopen. Dat was een wandeltocht van ong. 3 uur. Er leuk om al deze wijken te zien. De laatste 3 wijken zijn erg modern in vergelijking met het stadscentrum. Er wonen daar dan ook veel blanken. Na de wandeltocht waren we toe moe om te koken dus ben ik weer samen met Moa en Anna uit eten geweest in een cafe in Obsevatory.
Zondag ben ik samen met Anna, Miranda en Sarah naar Camps bay geweest om daar lekker te chillen op het strand. Terwijl we lekker lagen te zonnen (dat was niet heel slim om te doen want mijn buik en bovenbenen zijn verbrand….) werd Miranda gebeld door te mensen van het paragliden of we misschien eind van de middag konden komen om te paragliden! Want het was zondag het perfecte paraglid weer. Dus het was om 18 uur eindelijk zo ver we konden paragliden van Signal Hill! En dat was echt heeeeel gaaf en super mooi om de stad (in dit geval Sea point) onder je te zien. Ik was maar 10 min in de lucht maar je voelt je dan wel heel vrij die 10 min. Het is helemaal niet eng. Je rent van de berg af en terwijl je aan het rennen bent stijg je langzaam op. Je hoeft dus niet te springen, dus dat maakt het helemaal niet eng. Mijn piloot heeft ook nog wat trucks gedaan door met de paraglid heen en weer te slingeren. En nar de trucks zijn we geland op een grasveld in Sea point. Het landen was ook helemaal niet eng, je gaan gewoon naar benende en als je de grond kan aanraken moet je gewoon gaan staan en rennen tot dat je kunt stoppen. Omdat we de laatste van de dag waren mochten we mee wat drinken met de piloten in een café valk bij waar we geland waren. En zij hebben onze drankje betaald erg aardig!
Maandag ben ik na school samen met Anna, Moa en Miranda naar Waterfront geweest om te shoppen. Ik kon jammer genoeg niet veel kopen omdat ik geen plek meer heb in mijn koffer (ik heb als iets te veel souvenirs gekocht, oeps). Dus ik heb alleen een lange rok gekocht. Ik mag namelijk geen korte broek en jurk aan naar school, dus dit is een prima oplossing als het warm is hier (en dat is het hier en het wordt alleen nog maar warmer). We hebben daar ook wat gegeten en we zijn rond 8 uur weer naar huis gegaan.

Nou dat was het weer voor deze week. Tot mijn volgende blog!

Liefs,
Vera

  • 28 Oktober 2014 - 16:57

    Lindy:

    Hee Veer!

    Wat super fijn om te lezen dat het nog steeds zo goed met je gaat en dat je al die gave dingen beleefd!
    Jammer dat je niet gaat starten met de behandeling, maar wel super cool dat je dat kindje mag observeren! Ik hoop dat je laatste maand net zo leuk en leerzaam gaat worden!

    Liefs, Lin

  • 28 Oktober 2014 - 17:44

    (mama;-P)Loes:

    Hoi Veer
    Leuk blog weer meid.
    Net als Lindy schreef,jammer dat de behandeling niet meer lukt,maar het observeren is ook zeer interessant.
    Meid het is maar goed dat je daar geen weegschaal heb,maar al die gezelligheid die je nu heb met het uiteten gaan weegt er niet tegen op, dus blijf genieten!
    Wat een grappige foto's weer,je krijgt een goede indruk van al jou belevenissen.
    Veer spreek je weer.
    doei
    (mama;-P) Loes


  • 28 Oktober 2014 - 21:13

    Louella:

    He Vera, wat een belevenissen weer zeg! En wat een gezelligheid ook elke dag. Volgens mij ben je elke dag wel ergens gezellig aan het eten enz. Maar wat en prachtige foto's ook weer, vooral dat paragliden, het lijkt me geweldig maar toch ook eng. Geniet die laatste weken maar extra. Hopelijk heb je nog tijd voor een volgende blog. Gr, louella

  • 28 Oktober 2014 - 21:21

    Reina-Jaap:

    Vera, bedankt maar weer voor je mooie verhaal Leuk om te lezen.
    Observeren is ook leuk en leerzaam om te doen lijkt mij. Veel succes er mee. Het zal voor je moeder een flinke opdracht zijn om te tippen aan al dat lekkere eten dat je daar tegen komt.
    Groetjes,
    Buurman

  • 29 Oktober 2014 - 15:09

    Wilma:

    Het is weer een en al gezelligheid wat ik lees. Gelukkig ook nog gelegenheid gehad je callorietjes eraf te wandelen, haha.
    Wat een superleuke foto's van het paragliden, niet van een afstand maar leuk van bovenaf genomen.
    Geniet er nog maar van, maar het aftellen komt jammer genoeg wel steeds dichterbij.
    groetjes,
    Wilma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Vera

1 september vertrek ik voor 3 maanden naar Kaapstad Zuid-Afrika om daar vrijwilligerswerk te doen. Op deze pagina probeer ik wekelijks een update te geven van mijn avonturen in Kaapstad.

Actief sinds 28 Aug. 2014
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 6149

Voorgaande reizen:

01 September 2014 - 27 November 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: