De reis en eerste dag - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Vera Houtzager - WaarBenJij.nu De reis en eerste dag - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Vera Houtzager - WaarBenJij.nu

De reis en eerste dag

Door: Vera Houtzager

Blijf op de hoogte en volg Vera

02 September 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hey Allemaal,

Bij deze mijn eerste verslag vanuit Kaapstad. Ik ben hier nu een paar uur en heb al een kleine rondleiding gehad door observatory, de wijk waar ik de komende 3 dagen woon.
Maar eerste beginnen bij gisteren de dag van mijn reis. Ik was bloednerveus en wist niet zo goed wat me allemaal te wachten stond. Maar de reis verliep eigenlijk vrij vlekkeloos. De overstap op Londen ging vrij soepel en ik heb in het vliegtuig naar Kaapstad zelf nog een beetje kunnen slapen (als was dat wel pas rond 3 uur 's nachts want ik kreeg rond 2 uur nog avondeten geserveerd:S).
Eenmaal aangekomen in Kaapstad ging alles ook soepel,gemakkelijk door de douane gekomen en ook zonder problemen de persoon gevonden die me ophaalde van het vliegveld. Ik werd meteen naar het huis gebracht waar ik de komende paar dagen ga wonen. Het is niet een super groot huis, maar prima om met meerdere personen in te wonen. Er wonen mensen vanuit allerlei verschillende landen. Zo woont er een Argentijns meisje, een Colombiaans jongen, en een Duitse jongen.
Toen ik eenmaal bij het huis werd afgezet had ik even een uurtje om me op te frissen en toen werd ik opgehaald door Alexandra, een van de werknemers van de organisatie. Zij heeft me een paar belangrijke punten in de wijk laten zien, als de supermarkt, de plek waar de lekker restaurantje zitten en de main road waar de bussen stoppen. Ze hebben best een apart bussysteem hier. Er rijden mini-busje over de weg en die stoppen overal waar je me maar wil op de main-road. Er zijn dus geen bushaltes of iets, maar je kan gewoon zeggen waar je eruit wil. Alexandra en ik zijn samen wezen lunchen in een restaurant en daar heeft ze me dingen over het leven in Kaapstad verteld. Een belangrijk punt wat ze me vertelde is dat je altijd fooi moet geven. Ong 10% van de rekening. Dit is omdat de fooien het salaris is van de serveerders. Zonder fooi geen salaris. Best apart dus.
Maar ik ga stoppen voor vandaag. Ik probeer ergens eind van deze week nog een blog te plaatsen over wat ik de komende dagen allemaal beleef. Ik ga dan ook zeker mee foto's toevoegen, maar nu heb ik erg nog niet zoveel...

Liefs, Vera

  • 02 September 2014 - 18:22

    Loes:

    Hoi Hoi

    Fijn Vera dat alles zo soepel is verlopen.
    Eerst indruk is dus goed en dat is heel wat waard.

    Maf bussysteem,zie je het al voor je hier in Nederland;-P

    Meid ben echt benieuwt naar je volgende verhaaltjes.
    Voor als niet vergeten GENIET NOOIT MET MATE !

    doei knuf liefs mama Loes ;-P

  • 02 September 2014 - 18:59

    Buren Reina En Jaap:

    Ha die Vera
    Fijn dat alles zo goed is verlopen. Ik heb je zien vertrekken op de computer, om 21:58 uur vertrokken op Schiphol en 20 minuten later de lucht in. Na Londen ben ik je kwijt geraakt. Was wel leuk om te zien.
    We wachten je volgende verslag weer af. Bedankt alvast dat je ons mee laat genieten.
    Groetjes van de buren.
    Reina/Jaap


  • 02 September 2014 - 19:02

    Marijke:

    Wow Vera, je bent gewoon al in Afrika, En leuk hoor om je blog te lezen. Want dit is echt een avontuur en zoals ik het lees wordt je goed opgevangen. Meid geniet ervan en wat zul je een fantastische tijd hebben.
    Kussie van Marijke

  • 03 September 2014 - 19:20

    Ruud:

    leuk om te lezen dat de reis goed ging. Ben benieuwd naar de rest van je verhalen,

    groetjes Ruud

  • 03 September 2014 - 22:22

    Louella:

    Hoi Vera,
    Inmiddels ben je al weer een paar dagen in Afrika. Fijn dat je reis zo goed is gegaan en vooral de ontvangst. Dat gaf vast een gerustgesteld gevoel. Ben benieuwd naar je volgende verslag en foto's. Ondertussen lekker genieten. Xx louella

  • 07 September 2014 - 13:23

    Wilma M.:

    Hey Vera,

    Leuk om te lezen (en natuurlijk te horen via het thuisfront) dat de grote reis en de ontvangst voorspoedig is verlopen. Heb inmiddels gehoord dat je bij een leuk gastgezin vertoeft. Jammer dat het met internet/skypen wat onhandig moet allemaal, maar dan realiseer je je weer hoe makkelijk hier alles altijd maar gaat.
    Geniet van alles wat op je pad komt. Het zal zeker de moeite waard zijn.
    Groetjes, ook van John & boys. Je tante (haha)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Vera

1 september vertrek ik voor 3 maanden naar Kaapstad Zuid-Afrika om daar vrijwilligerswerk te doen. Op deze pagina probeer ik wekelijks een update te geven van mijn avonturen in Kaapstad.

Actief sinds 28 Aug. 2014
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 6171

Voorgaande reizen:

01 September 2014 - 27 November 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: