Blog 6 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Vera Houtzager - WaarBenJij.nu Blog 6 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Vera Houtzager - WaarBenJij.nu

Blog 6

Door: Vera Houtzager

Blijf op de hoogte en volg Vera

06 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hallo Allemaal,

Hierbij weer een nieuwe blog. Dit keer niet vanuit een internet café ergens in Kaapstad, maar gewoon vanaf mijn slaapkamer. Ik ben vandaag namelijk verhuisd van mijn host family naar het vrijwilligers/studenten huis in Observatory. Dus ik heb thuis weer internet:D Ik heb een erg leuke maand gehad in mijn host family en ik ga ze erg missen. Maar ik vind het ook wel fijn dat ik nu dichter bij de stad woon en bij mensen met wie ik veel omga. Maar het gaat wel wennen worden dat ik nu alles zelf moet doen, en er niet meer voor me wordt gekookt en de was niet meer voor me wordt gedaan hahaha.

Zoals je in mijn vorige blog hebt kunnen lezen was Marieke (een Nederlandse vriendin van mij) deze week in Kaapstad. Ik heb deze week dan ook veel dingen met haar gedaan. Om te beginnen is Marieke dinsdag bij mijn host family op bezoek geweest en hebben we samen een Nederlandse maaltijd voor mijn host family gekookt. We hebben hete-bliksem en wentelteefjes gemaakt. Beide gerechten waren goed gelukt en mijn host family vond het erg lekker.
Woensdag ben ik na school met Marieke naar Canalwalk geweest, dat is een suuuuuuuuuuper groot winkelcentrum in Kaapstad. Het is echt shop heavan daar. Er zijn daar 2 verdiepingen aan winkels, ik denk dat als je naar elke winkel in het winkelcentrum gaat dat je wel 2 a 3 dagen bezig bent. De winkels zijn daar van 9-9 open dus we hebben flink kunnen shoppen die middag/ avond.
Donderdag heb ik Marieke niet gezien, maar ik ben die avond naar de overburen van mijn host-family geweest. Zij hadden die avond een bijeenkomst met mensen van hun kerk en liedjes te zingen voor God, te bidden met z’n alle en een deel van de Bijbel te behandelen. Dat was een erg bijzondere ervaring want ze leggen hun leven helemaal in de handen van God. Dat is dus een hele andere kijk op het leven dan ik heb. Na God vereerd te hebben, hebben we ook nog met z’n alle gegeten. Er was echt veel eten daar nomnomnom!
Op vrijdag ben ik in de avond naar het vrijwilligershuis in Observatory gegaan waar Marieke woonde en hebben we samen gegeten. Ik heb die ook in een van de huizen daar geslapen om dat ik de volgende ochtend daar vroeg moest zijn. Marieke en ik zijn zaterdag namelijk mee geweest op een wijn tasting tour. Dat was echt heel leuk. We zijn naar 5 verschillende wijnboerderijen geweest en hebben een stuk of 30-35 verschillende wijnen geproefd. Ik was aan het einde van de dag dus behoorlijk moe:P In de ochtend zijn we naar paarl geweest en hebben we een wijn met kaasproeverij gedaan. Daarna zijn we door gereden naar een andere boerderij en daar hebben we een rondleiding gekregen door de wijn fabriek op de boerderij, en natuurlijk nog wat wijnen groeft. Na deze boerderij zijn we door Stellenbosch gereden (dat is een dorpje dat is opgericht door een Nederlander, dus er zijn daar veel Nederlandse invloeden te zien) en zijn we doorgereden naar weer een andere boerderij waar we een wijn met chocolade proeverij hadden. Na 3 boerderijen gehad te hebben had iedereen best honger, dus zijn we naar een wijn boerderij gereden waar we een braai hadden als lunch. Ook mochten we daar een paar wijnen vanuit het vat proeven (ik vond dat niet zo lekker). Na de lunch zijn we nog naar 1 andere boerderij geweest van een oud rugby speler in Zuid-Afrika. Op deze boerderij hadden ze alleen maar rode wijnen. Ik was toen tot de conclusie gekomen dat ik mee van wit of zoet- rood hou. Maar normale rode wijnen zijn niet helemaal mijn smaak. Na de 5de boerderij zijn we terug gereden naar Kaapstad en was de tour over! Maar voor mij was de dag nog niet over, want ik ben in de avond nog uiteten geweest met Marieke en 2 meisje (Nicole uit de VS en Gesina ook een Nederlands meisje) die we hebben ontmoet bij de wijnproeverij en een Canadese vriendin (Jenni) van Gesina. Zaterdag was dus een erg geslaagde dag.
Op zondag was het echt heel warm hier in Kaapstad dus hebben Marieke en ik besloten om het rustig aan te doen en lekker naar het strand te gaan. We zijn naar Camps bay geweest en hebben de hele dag lekker op het strand gelegen en soms even het water in geweest. Maar niet echt gezwommen want de Atlantische oceaan is best wel koud!
Vandaag was mijn laatste dag met mijn host family en ben ik met hun en Thane (hun kleinzoon) met de trein naar Fish Hook gegaan. Fish Hook ligt aan de Indische oceaan dus het water was warmer dan in Camps bay. Dat was dus wel fijn. Fisk Hook is een mooi strand en het was best druk omdat ook vandaag het weer erg mooi was.
Jullie zullen nu vast wel denken huh moest Vera vandaag niet werken op de school? Het antwoord is nee want ik heb deze week vakantie:D Dus ik kan deze week de stad en de omgeving verder verkennen! Dus volgende week krijgen jullie een blog met veel verhalen over Kaapstad en de omgeving.

Over de school gesproken, ik heb in deze blog nog helemaal niets verteld over mijn vrijwilligerswerk. Ik heb het nog steeds erg naar mijn zin op de school ondanks dat ik soms aangevallen wordt door een kind. Ik heb in overleg met de psycholoog besloten dat ik meer 1 op 1 met een kind ga werken. Ik ga met Abu werken, dat is een jongentje in mijn klas en hij heeft weinig concentratie doordat hij veel tics heeft. Ik ga doormiddel van behandeling proberen om de tics minderen te laten worden en op die manier de concentratie van het kind te vergoten. Ik heb nog geen idee hoe ik dat ga doen, en de psycholoog laat mij vrij in het bedenken hoe ik het ga doen. Dus ik ga deze week even op internet zoeken wat goede behandelingen zijn om te tics mindere te laten worden. Als iemand ideeën heeft mag je ze gerust aan mijn vertellen:P

Pfff dit is best een lange blog dus ik ga nu maar stoppen. Tot de volgende blog!

Liefs,
Vera
-

  • 07 Oktober 2014 - 06:37

    Loes(mama;-P):

    Hoi Veer
    Ben weer op de hoogte,bedankt;-)
    Je bent weer lekker druk geweest.
    Succes met het maken van je behandelingsplan en met het zelfstandig wonen.
    You can doe it!,yes you can!
    leuke foto's
    Knuf,geniet en zorg voor je zelf.
    doei
    Loes (mama;-p)

  • 07 Oktober 2014 - 07:17

    Annemiek :


    Hoi Vera .

    Je bent een druk baasje, super hoor om te lezen dat je het naar je zin hebt.
    Ik wens je succes met je vrijwilligers werk je doet goed werk meis!!!!!
    Nou een fijne vakantie week en geniet er van maar let goed op je zelf!!!!


    Dikke knuffel van.
    Annemiek.

  • 07 Oktober 2014 - 11:39

    Reina-Jaap:

    Ha Vera
    Dat verhaal van die wijnen spreekt mij wel aan. de zuid Afrikaanse wijnen zijn hier best wel ik trek.
    Mooi verhaal. Werk ze.....
    Groetjes van je buren.
    Reina-Jaap

  • 08 Oktober 2014 - 21:21

    Johan En Grada:

    Hoi vera

    Wat een mooie en bijzondere belevenissen zeg. Heb je die krokodillen ook gevoerd?
    En die foto met de zee op de achtergrond is echt super mooi meid. :-)

    We vinden het moedig van je dat je deze reis toch ff maakt.

    Groetjes je buurtjes johan en grada

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Vera

1 september vertrek ik voor 3 maanden naar Kaapstad Zuid-Afrika om daar vrijwilligerswerk te doen. Op deze pagina probeer ik wekelijks een update te geven van mijn avonturen in Kaapstad.

Actief sinds 28 Aug. 2014
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 6165

Voorgaande reizen:

01 September 2014 - 27 November 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: